تبلیغات
قصه ما و خدا - مطالب شهریور 1392
 
قصه ما و خدا
چهارشنبه 27 شهریور 1392 :: نویسنده : کوثر
[]



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 25 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه

توصیه‌هایی از مرحوم آیة الله العظمی بهجت در باب زیارت امام رضا علیه السلام

1- زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید:

«أأدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟»

به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه السلام به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهداء علیه السلام گریه است، اگر اشک آمد امام حسین علیه السلام اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.

اگر حال داشتید به حرم وارد شوید. اگر هیچ تغییری در دل شما به وجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید.

2- زیارت امام رضا علیه السلام از زیارت امام حسین علیه السلام بالاتر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند. ولی فقط شیعیان اثنی عشری به زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌آیند.

3- بسیاری از حضرت رضا علیه السلام سؤال کردند و خواستند و جواب شنیدند، در نجف، در کربلا، در مشهد مقدس،- هم همین طور - کسی مادرش را به کول می‌گرفت و به حرم می‌برد. چیزهای عجیبی را می‌دید.

ملتفت باشید! معتقد باشید! شفا دادن الی ماشاءالله! به تحقق پیوسته. یکی از معاودین عراقی غده‌ای داشت و می‌بایستی مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت. خطرناک بود، از آقا امام رضا خواست او را شفا بدهد، شب حضرت معصومه علیهاالسلام را در خواب دید که به وی فرمود:

«غده خوب می‌شود. احتیاج به عمل ندارد!» ارتباط خواهر و برادر را ببینید که از برادر خواسته خواهر جوابش را داده است.

4- همه زیارتنامه‌ها مورد تأیید هستند. زیارت جامعه کبیره را بخوانید. زیارت امین الله مهم است. قلب شما- این زیارات را بخواند. با زبان قلب خود بخوانید. لازم نیست حوائج خود را در محضر امام علیه السلام بشمرید. حضرت علیه السلام می‌دانند! مبالغه در دعاها نکنید! زیارت قلبی باشد. امام رضا علیه السلام به کسی فرمودند:

«از بعضی گریه‌ها ناراحت هستم!»

5- یکی از بزرگان می‌گوید، من به دو چیز امیدوارم اولاً قرآن را با کسالت نخوانده‌ام. بر خلاف بعضی که قرآن را آنچنان می‌خوانند که گویی شاهنامه می‌خوانند. قرآن کریم موجودی است شبیه عترت.

ثانیاً در مجلس عزاداری حضرت سیدالشهداء گریه کرده‌ام.

6- حضرت آیت الله العظمی بروجردی رحمة الله مبتلا به درد چشم شدند، فرمودند:

«در روز عاشورا مقداری از گِل پیشانی عزاداری امام حسین علیه السلام را بر چشمان خود مالیدم، دیگر در عمرم مبتلا به درد چشم نشدم و از عینک هم استفاده نکردم!

7- پس از حادثه بمب گذاری در حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام حضرت به خواب کسی آمدند، سؤال شد.

«در آن زمان شما کجا بودید؟ فرمودند: کربلا بودم.»

این جمله دو معنی دارد:

معنی اول این که حضرت رضا علیه السلام آن روز به کربلا رفته بودند.

معنی دوم یعنی این حادثه در کربلا هم تکرار شده است. دشمنان به صحن امام حسین علیه السلام ریختند و ضریح را خراب کردند و در آن جا آتش روشن کردند!

8- کسی وارد حرم حضرت رضا علیه السلام شد، متوجه شد سیدی نورانی در جلوی او مشغول خواندن زیارتنامه می‌باشد، نزدیک او شد و متوجه شد که ایشان اسامی معصومین - سلام الله علیهم - را یک یک با سلام ذکر می‌فرمایند. هنگامی که به نام مبارک امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ رسیدند سکوت کردند! آن کس متوجه شد که آن سید بزرگوار خود مولایمان امام زمان- سلام الله علیه و ارواحنا له الفداء- می‌باشد.

9- در همین حرم حضرت رضا علیه السلام چه کراماتی مشاهده شده است. کسی در رؤیا دید که به حرم حضرت رضا علیه السلام مشرف شده و متوجه شد که گنبد حرم شکافته شد و حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام از آنجا وارد حرم شدند. تختی گذاشتند و آن دو بر آن نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.

روز بعد آن کس در بیداری به حرم مشرف گردید. ناگهان متوجه شد حرم کاملاً خلوت می‌باشد! حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام از گنبد وارد حرم شدند و بر تختی نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند. زیارت نامه می‌خواندند. همین زیارت نامه معمولی را می‌خواندند! پس از خواندن زیارتنامه از همان بالای گنبد برگشتند. دوباره وضع عادی شد و قیل و قال شروع گردید حال آیا حضرت رضا علیه السلام وفات کرده است؟

10- حرف آخر این که: عمل کنیم به هر چه می‌دانیم. احتیاط کنیم در آنچه خوب نمی‌دانیم. با عصای احتیاط حرکت کنیم.

 

منبع: کتاب به سوی محبوب، و کتاب برگی از دفتر آفتاب. آیة الله بهجت

(با تشکر از سایت شهید آوینی)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 25 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه
بسم الله الرّحمن الرّحیم

از وبلاگ استاد رائفی پور غافل نشوید با یک مطلب فوق العاده بروز است.

آدرس: http://antisemitism.blogfa.com






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بسم الله الرّحمن الرّحیم

امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فروع دین که واجب است مثل نماز و روزه  و ... صد البته  در شرایط خاص. ولی این روزها چقدر می بینیم ؟!!! یا انجام نمی شود و یا اگر انجام شود اثری معکوس می گذارد چون، درست انجام نمی شود. باید به خودمان مراجعه کنیم، کجای کارمان اشکال دارد؟ روش ما چگونه است که نتیجه نمیگیرد؟ آیا یکی از دلایلش این نیست که ما خود را برحق می دانیم و از بالا با افراد صحبت می کنیم ؟ یک بار وقتی خواستیم کسی را به کاری امر و یا از کاری نهی کنیم اول خود را جای فرد مقابل بگذاریم و از موضع او حرف خود را بشنویم و ببینیم چگونه برخورد می کنیم، تا زمانی که نخواهیم از نگاه افراد و در شرایط آنها به عقاید و رفتارشان نگاه کنیم نتیجه نمی گیریم چون هر کدام با زبانی متفاوت با دیگری صحبت می کنیم و حرف یکدیگر را متوجه نمی شویم، هر کدام خود را حق می دانیم و هیچ اتفاقی نمی افتد، این امر به معروف و نهی از منکر جواب  نخواهد داد، باید فکر دیگری کرد.

اول خطاب به خودم می گویم برای یادآوری: امر به معروف و نهی از منکر واجب است، نکند با توجیهات، واجب خدا را ترک کنیم؟!!!    





نوع مطلب :
برچسب ها : امر به معروف و نهی از منکر،
لینک های مرتبط :


جمعه 22 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه

بسم الله الرّحمن الرّحیم


كیفیت نماز یكشنبه در ماه ذى القعده


بدانكه این ماه اوّل ماههاى حرام است كه حق تعالى در قرآن مجید ذكر فرموده و سیّد بن طاوس روایتى نقل كرده كه ذى القعده محلّ اجابت دعا است در وقت شدّت و در روز یكشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله روایت كرده كه مجملش آن است كه هر كه آن را بجا آورد توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضى شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش ‍ گشاده و نورانى گردد و والدینش ازاو راضى گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریّه او گردد و توسعه رزق پیدا كند و ملك الموت با او دروقت مردن مداراكند وبه آسانى جان او بیرون شود و كیفیّت آن چنان است كه در روز یكشنبه غسل كند و وضو بگیرد و چهار ركعت نماز گذارد در هر ركعت حمد یك مرتبه و قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ سه مرتبه و مُعَوَّذَتَیْن یك مرتبه پس استغفار كند هفتاد مرتبه و ختم كند استغفار

را به لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ پس بگوید: یا عَزیزُ یا غَفّارُ

جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ * * * اى نیرومند اى بسیار آمرزنده

اغْفِرْ لى ذُنُوبى وَذُنُوبَ جَمیعِ المُؤ مِنینَ وَالْمُؤ مِناتِ فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ

بیامرز گناهانم را و گناهان همه مردان مؤ من و زنان با ایمان را كه نیامرزد كسى

الذُّنُوبَ اِلاّ اَنْتَ

گناهان را جز تو

فقیر گوید ظاهر آن است كه این استغفار مذكور و دعاى بعد را بعد از نماز باید بجا آورد.

منبع: مفاتیح الجنان، اعمال ماه ذی القعده

با تشکر از سایت شهید آوینی





نوع مطلب :
برچسب ها : اعمال ذی القعده،
لینک های مرتبط :


جمعه 22 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
تقویم ها می گویند امروز جمعه است؛  همیشه شنیده ایم که جمعه روز امام زمان (عج) است روزی که بیشتر از روزهای دیگر یاد مولا می کنیم و صد البته هر روز و هر ساعت و ثانیه باید یاد مولایمان، امام زمانمان در دل هایمان زنده باشد؛ امام زمان حی و حاضر، خلاصۀ تمامی انبیاء و اوصیاء.امروز روزی است که منتظِران بیش از هر روز دیگری دلشان می تپد، و دعا می کنند.
اما چرا در دعاها همیشه می گوییم: «خدایا تو عجله کن و ظهور ولی امر ما را برسان»، «آقا، شما بیایید»؟! مگر خدا ظهور را نمی خواهد، مگر امام زمان (عج) جایی رفته اند که باید بیایند؟!!
 انگار قرار نیست ما کاری انجام دهیم، انگار نه انگار که این ما هستیم که باعث طولانی تر شدن غیبت می شویم، به روی خودمان هم نمی آوریم که هرهفته با پرونده سیاهمان چه خونی به دل امام زمان (عج) می کنیم، چه بی خیال شده ایم، عادت کرده ایم به آنچه نامش را زندگی گذاشته ایم، وگرنه خانه ای که در آن امور به دست بزرگتر آن خانه نیست وضع زندگیش معلوم است، یادمان رفته امام زمان (عج) جایی نرفته اند که بیایند، هستند، این ما هستیم که غایبیم، به جای بودن در محضر امام در بازار دنیا سرگرم تماشای مغازه هاییم، غافل از اینکه در پایان این بازار سبد خریدمان را می گیرند و اجازۀ بردن خریدها را نمی دهند،که اگر هم بدهند اجناس این بازار، خارج از آن خریداری ندارند و قابل استفاده هم نیستند، فقط به درد خودش می خورند، مانند خریدن  لباس گرم است برای مناطق گرمسیر، به کارت نمی آید.
خدایا به حق امروز و به حق آقایی که این هفته بیشتر از سایر هفته ها یادش می کنیم- امام رضا (علیه السلام) -، کمک کن بفهمیم بزرگترمان نیست، به سفر رفته، آن هم سفری اجباری چون ما آماده نبودیم و نیستیم؛  ما باید به دنبالش برویم ، او همیشه آمادۀ آمدن بوده و هست و خواهد بود؛ کمک کن بفهمیم هر بلایی، هر اتفاق ناگواری در این عالم فقط یک دلیل دارد : ما بزرگتر نداریم و علت اصلی این نداشتن ماییم، خودِ خودِ ما. کی به خود می آییم و می فهمیم که نداشتن امام زمان (ع) یعنی چه؟ کی قرار است به خود آییم؟! خدایا کمک کن از این خواب خرگوشی بیدار شویم و به موقع به خط پایان برسیم....ان شاء الله.




نوع مطلب :
برچسب ها : جمعه، روز انتظار، دعا برای ظهور،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 19 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه
بسم الله الرّحمن الرّحیم

وبلاگ استاد علی اکبر رائفی پور با یک مطلب فوق العاده بروز است، از دست ندهید.


آدرس وبلاگ:
http://www.antisemitism.blogfa.com




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بسم الله الرّحمن الرّحیم

ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام

حضرت معصومه علیهاالسلام

در كتاب تحفة المظفریه فی تذكرة اولاد الائمة در شرح اولاد حضرت امام همام موسی الكاظم علیه‌السلام ذكر شده كه در ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام مدفونه در قم، چهار حدیث از سه امام وارد شده است.

1- از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام كه می‌فرماید: به درستی كه از برای خداوند تعالی حرمی است كه او مكه است، و از برای حضرت رسول صلی الله علیه وآله حرمی است كه او مدینه است، و از برای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی است كه او كوفه است، و از برای ما اهل بیت حرمی است كه او قم است. زود است دفن شود در او زنی از فرزندان من كه اسم او فاطمه است: «من زارَها وَجَبت له الجنّة(1)‌؛ كسی كه زیارت كند او را، بهشت بر او واجب است»، و در خبر دیگری آمده است: «اِنَّ زیارتها تعادل الجنّة.»(2)

2- از حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام در جواب سعد بن سعد كه سؤال می‌كند از فاطمه دختر موسی بن جعفر علیهماالسلام، می‌فرماید: «من زارها فله الجنة»(3)؛ كسی كه زیارت كند او را به بهشت می‌رود.

3- نیز از آن حضرت است كه می‌فرماید به سعد، از ما نزد شما قبری است؟ عرض می‌كند: بلی، پدر و مادرم به فدای تو باد! فاطمه دختر موسی بن جعفر است؟ می‌فرماید: «من زارها عارفاً بحقها فله الجنة»(4)؛ كسی كه با معرفت و شناخت ایشان را زیارت كند، پاداشش بهشت است.

4- حضرت امام محمد تقی علیه السلام می‌فرماید: «من زار عمّتی بقم فله الجنّة»(5)؛ كسی كه زیارت كند عمه مرا در قم، بهشت برای او است.

 

پی‌نوشت‌ها:

1- بحارالانوار، ج 48، ص 316 - 317.

2- مفاتیح الجنان، ص 1023؛ بحار، ج 48، ص 317.

3- بحارالانوار، ج 48، ص 316 - 317.

4- بحارالانوار، ج 48، ص 316 - 317.

5- همان، ج 102، ص 265 - 266.


منبع:

شرح احوال حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و امامزادگان شهر قم، تألیف شیخ محمدجواد شاه عبدالعظیمی .

(با تشکر از سایت تبیان)

 





نوع مطلب :
برچسب ها : ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام،
لینک های مرتبط :


بسم الله الرّحمن الرّحیم

زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام

حرم حضرت معصومه علیهاالسلام

در كتب مزارات كیفیت زیارت حضرت معصومه (علیهاالسلام) را چنین نقل نموده‌اند كه چون به نزدیك قبر مطهر رسیدی بایست در بالای سر حضرت رو به قبله. پس ذكر "الله اكبر" را 34 مرتبه و ذكر "سبحان الله" را 33 مرتبه و ذكر "الحمدلله" را 33 مرتبه بگو . پس اتمام این اذكار، زیارتنامه را بخوان:

 

اَلـسَّلامُ عَـلى آدَمَ صَـفْوَةِ الله ِ؛ سـلام بـر حـضـرت آدم بـرگزیده خـدا

اَلسَّلامُ عَلى نوُح نَبِىِّ الله ِ ؛ سلام بر حضرت نوح پیامبر خدا

اَلسَّلامُ عَلى ا ِبْراهیمَ خَلیل ِ الله ِ؛ سلام بر حضرت ابراهیم دوست خدا

اَلسَّلامُ عَلى موُسى كَلیم ِالله ِ ؛ سلام بر حضرت موسى هم صحبت خدا

اَلسَّلامُ عَلى عیسى روُح ِ الله ِ؛ سلام بر حضرت عیسى روح الله

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا خَیْرَ خَلْقَ الله ِ ؛ سلام بر تو اى رسول خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا صَفِىَّ الله ِ؛ سلام بر تو اى برگزیده خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا مُحَمّدَ بْن عَبْد ِالله ِ، خاتَمَ النَّبِیّینَ ؛ سلام بر تو اى محمّد بن عبداللّه خاتم پیامبران

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَمیرَالْمُۆْمِنینَ عَلىَّ بْنَ اَبى طالِب، وَصِىَّ رَسوُل ِ اللّه ؛ سلام بر تو امیر مۆمنان علىّ بن ابى طالب وصىّ رسول خدا .

اَلسَّلامُ عَلَیْك ِ یا فاطِمَةُ سَیِّدَةَ نِساءِ الْعالَمینَ ؛ سلام بر تو اى فاطمه، اى بزرگ بانوى بانوان اسلام

اَلسَّلامُ عَلَیْكُما یا سِبْطَىْ نَبِىِّ الرَّحْمَة ؛ سلام بر شما اى دو سبط پیامبر رحمت،

وَ سَیِّدَىْ شَباب ِ أَهْل ِ الْجَنَّة ِ ؛ و اى دو سرور جوانان اهل بهشت

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْن ؛ سلام بر تو اى على بن حسین

سَیِّدَ الْعابِدینَ وَ قُرَّةَ عَیْن ِ النّاظِرینَ ؛ اى سرور عبادت پیشگان اى فروغ دیده بینندگان

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِىٍّ، باقِرَ الْعِلْم ِ بَعْدَ النَّبِىِّ ؛ سلام بر تو اى محمّد بن على، اى شكافنده علم بعد از پیامبر

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّد الصّادِقَ الْبارَّ الْامینَ ؛ سلام بر تو اى جعفر بن محمّد، اى راستگوى نیكوكار امین

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا موُسَى بْنَ جَعْفَر الطّاهِرَ الطُّهْرَ؛ سلام بر تو اى موسى بن جعفر، اى پاك و پاكیزه

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا عَلِىِّ بْنَ موُ سَى الرِّضَا الْمُرْتَضى؛ سلام بر تو اى على بن موسى اى پسندیده

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِى التَّقِىَّ؛ سلام بر تو اى محمّد بن على اى خویشتندار

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا عَلِىِّ بْنَ مُحَمَّد النَّقِىَّ النّاصِحَ الْأَمینَ؛ سلام بر تو اى على بن محمّد اى پاك سرشت و خیرخواه و امین،

حرم حضرت معصومه علیهاالسلام

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا حَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ؛ سلام بر تو اى حسن بن على

اَلسَّلامُ عَلَى الْوَصِىِّ مِنْ بَعْدِه ِ ؛ سلام بر وصى بعد از او

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى نُورِكَ وَ سِراجِكَ، وَ وَلِىِّ وَلِیِّكَ؛ بار خدایا صلوات بفرست بر نور و چراغ روشنگرت، و بر ولىّ ولیّت

وَ وَصِیِ وَصَیِكَ, وَحُجَتِكَ عَلى خَلقِكَ ؛ و  بر وصىّ وصیّت، و حجّت خود بر بندگانت .

اَلسَّلامُ عَلَیْك ِ یا بِنْتَ رَسوُل الله ؛ سلام بر تو اى دختر رسول خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْك ِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ وَ خَدیجَةَ ؛ سلام بر تو اى دختر فاطمه و خدیجه

اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ اَمیر ِالْمُۆْمِنینَ ؛ سلام بر تو اى دختر امیر مۆمنان

اَلسَّلامُ عَلَیْك ِ یا بِنْتَ الْحَسَن ِ وَ الْحُسَیْنِ ؛ سلام بر تو اى دختر امام حسن و امام حسین

اَلسَّلامُ عَلَیْك ِ یا بِنْتَ وَلِىِّ الله ِ ؛ سلام بر تو اى دختر ولىّ خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا اُخْتَ وَلِىِّ الله ؛ سلام بر تو اى خواهر ولىّ خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا عَمَّةَ وَلِىِّ اللهِ ؛ سلام بر تو اى عمه ولىّ خدا

اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ موُسَى بْنِ جَعْفَر ؛ سلام بر تو اى دختر موسى بن جعفر

وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ؛ رحمت و بركات خدا بر تو باد.

اَلسَّلامُ عَلَیْك، عَرَّفَ اللهُ بَیْنَنا وَ بَیْنَكُمْ فِى الْجَنَّة؛ سلام بر تو، خداوند آشنایى برقرار كند میان ما و شما

وَ حَشَرَنا فى زُمْرَتِكُمْ، وَ أَوَرَدْنا؛ و ما را در زمره شما محشور كند، و ما را

حَوْضَ نَبِیِّكُمْ، وَ سَقانا بِكَأْس جَدِّكُمْ مِنْ یَد ِ؛ بر حوض پیامبر شما وارد كند، و ما را با كاسه جدّ شما از دست

عَلِى ِّ بْن ِ اَبى طالِب، صَلَواتُ الله عَلَیْكُمْ، علىّ بن ابى طالب سیراب كند ـ صلوات خدا بر شما باد ـ

أَسْئَلُ الله أَنْ یُر ِیَنا فیكُمُ السُّروُرَ وَ الْفَرَجَ، از خداوند مى‎خواهم كه سرور و فرج شما را به ما بنمایاند،

وَ أَنْ یَجْمَعَنا وَ إِیّاكُمْ فى زُمْرَة ِ جَدِّكُمْ مُحَمَّد، ما و شما را در زمره جدّ بزرگوارتان حضرت محمّد ـ كه

صَلَّى اللهُ عَلَیْه ِ وَ آلِه ِ، وَ أَنْ لا یَسْلُبَنا ؛ درود خدا بر او و آلش باد ـ گرد آورد، و معرفت شما را

مَعْرفَتَكُمْ، إِنَّهُ وَلِىِّ قَدیرٌ؛ از ما نگیرد، كه او صاحب اختیار و مقتدر است .

أَتَقَرَّبُ إِلَى الله بِحُبِّكُمْ وَ الْبَرإَة ِ مِنْ أَعْدائِكُمْ؛ به سوى خداوند تقرّب مى‎جویم با محبّت شما و بیزازى از دشمنان شما

وَ التَّسْلیم ِ إِلَى الله ِ، راضِیاً بِه ِ غَیْرَ ؛ و با تسلیم شدن به فرمان خدا، از روى رضایت، نه

مُنْكِر وَ لا مُسْتَكْبِر وَ عَلى یَقین ِ ما أَتى بِه ِ؛ انكار و نه استكبار، و با یقین به آنچه

مَحَمَّدٌ وَ بِهَ راض، نَطْلُبُ بِذلِكَ وَجْهِكَ ؛ حضرت محمّد (ص) آورده و به آن راضى هستم، با این عقیده عنایت تو را مى‎طلبم

یا سَیِّدى، اَللّهُمَّ وَ رِضاكَ وَ الدّارَ الْآخِرَةِ؛ اى سرور من، خدایا رضایت ترا و سراى آخرت را خواستارم .

یا فاطِمَةُ اِشْفَعى لى فِى الْجَنَّةِ ؛ اى فاطمه(معصومه) در مورد بهشت از من شفاعت كن ،

فَاِنَّ لَكَ عِنْدَاللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ؛ كه ترا نزد خدا مقام رفیعى است.

اَللّْهُمّ اِنى اَسْئَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لى بِالسَّعادَةِ ؛ خداوندا من از تو مى‎خواهم كه عاقبت امر مرا به سعادت ختم كنى ،

فَلا تَسْلُبْ مِنّىِ ما أَنَا فیهِ، وَلاحُولَ وَ لا قُوَةَ؛ پس عقایدى كه دارم از من نگیر، كه هیچ نیرو و قدرتى

إِلا بالّله الْعَلِىِّ الْعَظیم ِ ؛ جز خداوند بزرگ و والا نیست .

اَللّهُمَ اسْتَجِبْ لَنا، وَ تَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ ؛ خداوندا دعایم را مستجاب كن، و آن را به كرم و عزت

وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عافِیَتَكَ، وَ صَلَّى الّلهُ عَلى مُحَمَّد؛ و رحمت و عافیت خود از من قبول فرما، بر محمّد و همه

وَ آلِه ِ أَجْمَعینَ، وَ سَلَّمَ تَسْلیما؛ اهل بیت او صلوات فراوان و درود بى پایان بفرست

یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ . اى بخشنده‎ترین بخشندگان .

 

منبع:

ریاض الرضوان (فضیلت زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام و امامزادگان قم)، میر محمدحسین بن عبدالواسع حسینی خاتون آبادی .

(با تشکر از سایت تبیان)





نوع مطلب :
برچسب ها : حضرت معصومه (علیها السلام)،
لینک های مرتبط :


بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

دستکش مخملی

 

گفت : نظرتان در مورد ارتباط و شروع مذاکره در دولت جدید با امریکا چیست

گفتم : چه عرض کنم ظاهراً بوهایی شنیده می شود

گفت : آری رایحه اش نیکوست.

گفتم: نه عزیزم خر داغ می کنند

گفت: می گویند دیوار بی اعتمادی بین ما و امریکا بلند است

گفتم : بله درست می فرمایید اما ظاهرا برخی می گویند از دیوار برلین که بلند تر نیست

گفت : پس شدنی است

گفتم : آری هر کاری شدنی است منتها اگر مفصل هایت زیر اهرم های چدنی اش نشکند

گفت : مخملی است

گفتم : پخمه ای

گفت:  من فکر می کنم شدنی است

گفتم : چگونه؟

گفت: مثالی بزنم ؟

گفتم : بزن!

گفت : فرض کن در اجلاس آتی نیویورک میز ایران و امریکا نزدیک هم باشد ، اوباما از جلوی میز ایران گذر کند  و رییس جمهور کشورمان که مدت ها روی صندلی نشسته و کمرش درد گرفته در همان لحظه تصمیم بگیرد بلند شود و استخوانی و کمری راست کند ، از قضا اوباما این قیام را پس از سالها قعود ایرانیان به فال نیک بگیرد و خوش و بشی با رییس جمهورمان کند و دستی هم من باب تالیف قلوب دراز نماید و قبول کن که رد کردن دستش بی ادبی است و به همین سادگی اولین آجر  دیوار سی و اندی ساله بی اعتمادی  فرو می ریزد!!!

گفتم : پخمه ای

گفت : ببین و تماشا کن!!!

گفتم :


منبع: http://www.antisemitism.blogfa.com/




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش سخنرانی استاد رائفی پور به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت جعفربن محمدالصادق علیه السلام در مشهد مقدس

استاد در شام غریبان امام صادق علیه السلام صحبت های خود را اینگونه آغاز نمود : ما اعتقاد داریم اهل بیت همه نور واحد هستند.اگر در زمانی امام حسن علیه السلام صلح میکند و در زمانی دیگر امام حسین جهاد میکند، اقتضای آن زمان به خصوص ،چنین روشی راایجاب کرده است.پس با شناخت مقتضیات زمانست که میشود علت قیام یک امام و قعود امام دیگری را فهمید.

توصیه مهمی هم کهاستاد درباب امام شناسی به مخاطبان کرد این بود که : هروقت خواستید زندگی اهل بیت را تحلیل کنید، اول شرایط و اوضاع آن زمان را بررسی کنید.بعد علت عمل امام را بپرسید و گرنه بدون بررسی شرایط، سردرگم می شوید.

استاددرباره هدفمندی نقش ائمه در دوران امامتشان با اشاره کوتاهی به ماجرا ی بنی اسرائیل ،اینطوربه ایراد سخن پرداخت که : همانطور که خداوندیهود را به علت نقض پیمان ،لعنت کرد و قلبشان را سخت گردانید، و آنهاکلام خداراتحریف کردند و دینی جدید درست کردند.

همانگونه هم به علت پیمان شکنی درباره بیعت با حضرت علی علیه السلام هم خداوند قلبشان را سخت گردانیدو امثال ابوهریره و کعب الاحبار همچون بزرگان یهودبه جعل احادیث پرداختند.و همانطورکه یهودپیامبرکشی کردند، اینان نیز پسر پیامبررا کشتند. بنابراین بعداز ماجرای کربلا نقش امام بعدی این بود که قبل از دعوت مردم ، ابتداباید آنهارا از قصی القلب بودن خارج کند.

برای اینکار باید توبه یادآنهابدهدتاگریه کنند، استغفارکنندو از کار اجدادشان برائت بجویندباید اشک بریزندتادلشان نرم شودو بفهمندامام کیست و امامت چیست. آنوقت عهدی که بسته اند را وفاکنند.که امام سجادعلیه السلام این مهم را انجام دادند.

بعداز آن استاد واردماجرای تشکیل حکومت عباسیان شد و گفت:

عباسیها که به نام اهل بیت حکومت تشکیل دادند مبنای کارشان را براین 3اصل قراردادندکه خلیفه علیه امویان ،باید به قرآن عمل کند، به سنت رفتارکندو یک شخص از اهل بیت باشد.

و برای این منظور ابومسلم خراسانی نامه ای مبنی بر دعوت به خلافت به امام صادق علیه السلام نوشت که امام آن را سوزاند و فرمود : اینان به اسم ما مردم را میکشند.پس از آن به عبدالله ابن حسن ابن حسن ابن علی علیه السلام نامه ای نوشت.و امام در جواب سدیرسیرفی که پرسیدچراقیام نمیکنید؟حضرت فرمود: اگربه تعداد کمی هم یارداشتم ،قیام بر من واجب بود.

از دلایل اصلی هم که مردم جلوبنی امیه ایستادند، و کمک کارعباسیان شدنداین بودکه امویان نژادپرست بودند. و دیگر اینکه واقعه عاشورا را دیده بودند.درتوصیه" ابراهیم امام" به ابومسلم خراسانی جهت موفقیت در قیام عباسیان این را می بنیم که به اوگفت:چون اسم تو فارسی ست(بهزادان)و عرب هانژادپرستند، دنبال تو نمی آیند اسمت را عبدالرحمن بگذار.و ازآنجاکه در صدر اسلام حاکمیت سیاسی و دینی یکی بود، امام صادق علیه السلام رسمادر هردوعرصه سیاسی و دینی اظهاروجودکردند.

سپس استادبه نقل حدیثی از امام محمد باقرعلیه السلام پرداخت که به امام صادق فرمود : اگر مردم زمانت توجیه باشند تو میتوانی همان قائم باشی. و امام صادق نیز تا مرحله تشکیل حکومت پیش رفت و بقیه کار را امام کاظم علیه السلام دنبال کرد.به همین جهت امام کاظم علیه السلام را تازمان شهادتش در زندان نگاه داشتند مبادا که در ادامه راه امام صادق ، حکومتی اسلامی تشکیل شود.

کاردیگری که دشمنان برای جلوگیری از تشکیل حکومت اسلامی انجام دادند این بود که فرقه ای به نام اسماعیلی منسوب به اسماعیل فرزند امام صادق علیه السلام تشکیل دادند.که قائل بودند اسماعیل علیرغم ازدنیارفتنش، دوباره زنده میشود  و امامت می کند. ونیز در ادامه مسیر کارتربیتی اهل بیت، و تحقق این آرمان ، مأمون  از ترس تشکیل حکومت اسلامی توسط امام رضاعلیه السلام، او را به ولیعهدی خواندتا مردم را ساکت کند.

استاد دربخش دیگری از سخنان خود ، رازظهور حضرت مهدی علیه السلام در هیئت امام حسین،را اشک ریختن به خاطرگناهانمان  دانست تا دلهانرم شود تابفهمیم که امام می خواهیم. و اذعان داشت کلیدی که امام حسین را به امام زمان میرساند،امام صادق علیه السلام است.یعنی شناخت امام زمان.

واگر به ظهورنمیرسیم یعنی معرفت امام نداریم چون اشکهامارا به امام عصرمان وصل نکرده.وبه عبارتی امام حسین نقطه شروع امام شناسی ست، امام صادق علیه السلام تابلوراهنما و امام زمان هدف است.برای تمام تاریخ یک حسین ابن علی کافیست تاخدابه مردم بفهماند اگر امام زمانت را بخواهی بدون شناخت او، و پایش نایستی، جزکربلا نتیجه ای به بار نخواهد آورد.

استادضمن عنوان این مطلب که امام صادق علیه السلام در همه علوم روز مانند فیزیک،نجوم ،ریاضی ،شیمی ،پزشکی و ...سرآمد همه دانشمندان و یگانه دهربود، ماجرایی نیز درباره امام باقرعلیه السلام گفت:و اینکه روزی هشام بن عبدالملک امام باقر علیه السلام رابرای مسابقه تیراندازی دعوت کردو امام 3تیرزد که هریک برقلب تیرقبلی می نشست ، هشام باحیرت گفت: شماحتی در زمینه نظامی هم قوی هستید.بله ائمه ما در همه زمینه ها نهایت تخصص را داشتند.

و بعد از آن به اعترافات دانشمندان اهل سنت، درباره علم امام صادق علیه السلام پرداخت از آن جمله :گفته ی ابوحنیفه در تذکره الحفاظ ذهبی ج1ص166که گفته : من دانشمندتر از جعفربن محمد به عمرم ندیده ام. یا در تحفه اثنی عشری ص114 : اگر2سال شاگردی جعفربن محمدنبود، نعمان(من )هلاک شده بود.

ابن حجرعسقلانی نیز در الصواعق آورده: به قدری علوم از او (امام صادق علیه السلام)نقل شده که زبانزد مردم شده است،آوازه آن همه جاپخش شده و بزرگترین پیشوایان فقه و حدیث مانندیحیی بن سعید،این جریح،مالک،سفیان ثوری،ابوحنیفه ، شعبه،ایوب سجستانی از او روایت نقل کرده اند.

و نیزازابوحنیفه نقل میکنند که گفت : منصوردوانیقی مرااحضارکرد و گفت : مردم شیفته جعفربن محمد علیه السلام شدند،برای محکوم کردن او 40مسئله مشکل درنظربگیر.ابوحنیفه گوید: 40مسئله که از اوپرسیدم همه را بادقت و به روز پاسخ داد آنگاه  ابوحنیفه اعتراف کرد:آگاه ترین مردم در مسائل فقهی این شخص است.

استادبرای آشناکردن مخاطبان با نقشه های شوم عباسیان، گفت :برای اینکه حکومت وقت مانع اقبال مردم به امام شود،و از طرفی در برابر امام در زمینه های مختلف دینی و علمی عاجزبود،شروع کردبه جعل حدیث،تفسیربه رأی و کلاه شرعی گذاشتن برای انجام کارهای ناروا.و برای این منظور،مالک بن انس و ابن ابی ذیب را انتخاب کرد و اعلام داشت احدی جزاین دو نباید فقه بگویند و فقهشان باید مبنی برسیاست باشدتاجایی که مالک یک فتوابرخلاف رأی منصورکه داد، منصوراورا 70 ضربه شلاق زد.(ابن خلکان در وفیات ج4ص135)چ

استاد دربیان قساوت عباسیان به ذکر2ماجرا پرداخت و گفت :در قساوت و سفاکی خلفای عباسی همین بس که روی امویان را سفیدکردند.چنانچه گفته اند:هنگامی که یاران زیدبن علی خواستندجنازه او رادفن کنند،مسیررودخانه را تغییردادندو جسد او را در بستررودخانه پنهان کردندتادست حکومت به او نرسد،اما عمال حکومت دوباره مسیررودخانه را تغییرداده جسداورا بیرون کشیدند،سرش را بریدند و پیکرش را 4سال آویزان بردر دروازه شهرنگه داشتند و چون دیدندجنازه نپوسید و بونگرفت از ترس رسوایی و تقدس شمردن  مردم زیدرا ، جنازه را برداشتند.

ماجرای دیگراینکه روزی متوکل از ابن سکیت پرسید : به نظرت بچه های من باهوش ترندیا حسنین؟بچه های مرابیشتردوست داری یا حسنین ؟ ابن سکیت پاسخ داد:من بچه های قنبرغلام مولاعلی را از تو و بچه های توبیشتردوست دارم ، متوکل ملعون فرمان داد زبان او را ازپشت سرش بیرون کشیدند.

نکته قابل توجه و هشداردهندهای که استاد در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت این بود که ماکوفیان را ملامت میکنیم که چرا امام را درک نکردند، اما باید الان حواسمان به خودمان نیزباشد،خودمان را دریابیم، اگر اشک میریزی،دلت نرم میشود،آیا بعداز آن به ظهورمیرسی؟اگرنرسی کارت خراب است.مراقب باشیم که سالهابعدامتی دیگرماراملامت نکنند که چرا امام خودرادرنیافتیم؟

منبع: سایت جنبش مصاف www.MASAFPORTAL.com





نوع مطلب :
برچسب ها : امام صادق(علیه السلام)، استاد رائفی پور،
لینک های مرتبط :


شنبه 9 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مناظره در مورد صدقه و احسان

بدون تردید بسیارى از مردم به سبب جهل و نادانى و خود بزرگ بینى گمراه كننده ، به زمین مى خورند و اگر اینگونه اشخاص به فكر و اندیشه خود اكتفا كنند و از مراجعه به اهل دانش راستین خوددارى نمایند همیشه در بیابان بیكران نادانى سرگردان بوده و خواهند پنداشت كه داناى شریعت هستند. و چه كسى مى تواند راهنماى این قبیل افراد باشد، جز آن كسى كه عالم به شریعت الهى است ، همانطور كه نازل گشته است ؟

به عنوان نمونه ، مناظره اى را كه میان امام صادق (ع ) از یك سو و یك نادان مدعى علم و دانش از سوى دیگر، درباره صدقه رخ داده ، از زبان خود امام مى شنویم :

یك نمونه بارز پیرو هواى نفس و خودخواه و متكبر، شخصى است كه من شنیده بودم مردمان عامى و سطحى او را خیلى بزرگ مى دارند و من هم تمایل پیدا كرده بودم كه او را ببینم ، طوریكه او مرا نشناسد.

روزى مشاهده كردم كه عده اى از همان مردمان قشرى و سطحى اطراف او راگرفته اند و او با رفتار فریبكارانه اش مردم را سرگرم كرده است .

بالاخره از مردم جدا شد و راهش را در پیش گرفت و من هم به دنبال او راه افتادم و با چشم خود دیدم كه او به یك مغازه نانوائى رسید و با تردستى خاصى دو عدد نان ازدكان نانوا دزدید. من از مشاهده این وضع ، بسیار در شگفت شدم و در دل خویش گفتم : شاید معامله كرد و پول داد و خرید. اما سپس گفتم : اگر پول مى داد و مى خرید، پس چه حاجت داشت كه نان را دزدكى بردارد؟ باز او را دنبال كردم ، تا به یك مغازه انار فروشى رسید. آنجا نیز این چشم و آن چشم كرد و دو تا انار سرقت نمود. باز در تعجب فرو رفتم . اما در دل گفتم : شاید خرید كرد و پول پرداخت . و بعد به نظرم رسید كه اگر چنین بود، چه نیازى به دزدى داشت ؟ باز او را تعقیب نمودم . به بیمارى رسید; دو عدد نان و دو تا انار را جلوى او گذاشت .

من جلو آمدم و پرسیدم : این چه كارهائى بود كه تو انجام دادى .

گفت : شاید تو جعفر بن محمد هستى ؟ گفتم : بلى .

گفت : آن اصل و نسب براى تو چه سودى دارد كه نادان هستى ؟ (العیاذبالله ) .

گفتم : به چه چیزجاهل و نادان هستم ؟ گفت : سخن خدا را كه فرمود: <مَن جاءَ بالحَسنه فِله عشرُ امثالِها و من جاءَ بالسّیة فِلا یجزى الاّ مثلَها> (1) (هر كس یك حسنه و كار نیك انجام دهد، براى او ده برابر پاداش هست و هر كس كار بدى بجا آورد، جز به همان اندازه كیفر نشود.)

اینكه دیدى من دو عدد نان دزدیدم ، دو گناه بیش نكردم و بعد كه دو تا انار سرقت نمودم ، دو گناه بر گناهان او افزوده شد; پس این مى شود چهار گناه . و چون هر یك از نانها و انارها را احسان كردم و صدقه دادم ، چهل ثواب به دست آوردم . پس ، از این چهل ثواب ، چهارگناه كسر مى شود، براى من سى و شش ثواب باقى مى ماند!

گفتم : مادرت به عزایت نشیند! تو از كتاب خدا بى خبر هستى . آیا نشنیده اى كه خداى تعالى گوید: <اِنّما یتقبلُ اللّه مِنَ المتّقین > (2) (جز این نیست كه خداوند از پرهیزگاران مى پذیرد.) پس تو كه دو عدد نان دزدیدى ، دو گناه كردى و دو انار هم كه سرقت كردى گناهان تو شد چهار تا و موقعى هم كه آنها را به صاحبانشان برنگرداندى و بدون اجازه مالك آنها به دیگران بخشیدى ، بر چهار گناه قبلى چهار گناه دیگر افزودى ، نه اینكه چهل حسنه و ثواب به دست آوردى ! او را كه همچنان به سخنان من گوش مى داد و مرا نظاره مى كرد به حال خود گذاشتم و راهم را در پیش گرفتم .

آنگاه امام فرمود: با این تأویلات زشت و ناخوشایند است كه عده اى گمراه مى شوند و گمراه مى كنند.(3) و چقدر اینگونه تأویلات جاهلانه در میان مردم فراوان است و تعجب هم نیست پس از آنكه آنان خواستند به جاى چشمه هاى زلال آب ، از سراب سیراب شوند.

و این بود گوهرهاى بسیار ارزنده اى از مناظرات و بحثهاى حضرت امام جعفر صادق (ع ) با افرادى كه از ره هدایت روى بگردانیده و از طریق حق منحرف گشته اند و تازه آنچه ذكر شد، نمونه كوچكى بود از اقیانوس بیكران زندگى علمى امام در مقام استدلال و احتجاج .


پى نوشتها:
1 الانعام 160
2 المائدة 27
3 وسائل الشیعه ، ج 6 ص 327; بحار الانوار،47 ص 238

صفحاتى از زندگانى امام جعفر صادق(ع) ، مظفر ص 286 - 300

  منبع: سایت شهید آوینی





نوع مطلب :
برچسب ها : امام صادق (علیه السلام)،
لینک های مرتبط :


استاد حسن عباسی در مشهد:
 
جمهوری اسلامی در 1414
 
نرم افزاری به جهان عرضه می‌کند
 
به ادامه مطلب مراجعه نمائید

با تشکر از سایت
پایگاه جنبش مصاف با ابلیس برای ظهور منجی


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : استاد حسن عباسی، استاد عباسی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 3 شهریور 1392 :: نویسنده : ریحانه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سلام دوستان، ما در حال تهیه مقاله ای هستیم با موضوع: «تأثیر یهود (صهیونیست) بر پوشش کنونی جامعه اسلامی»، خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات شما را برای بهتر انجام شدن کار بدانیم.




نوع مطلب :
برچسب ها : نظرخواهی،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

بسم الله الرّحمن الرّحیم

آغاز کلام با نام خداست که او اول است وآخر

در پی آنیم که راهی را آغاز کنیم، بیندیشیم و اندیشه هایمان را با شما در میان گذاریم؛

کمی به قصه خودمان وخدا بیندیشیم و...

به امید همراهی شما قدم به قدم



مدیر وبلاگ : ریحانه
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :